366 Cerita Dari Al-Quran Dan Hadis

Melihat kepada tajuk buku " 366 Cerita Dari Al-Quran Dan Hadis "  ini teringat kembali kepada zaman kanak-kanak ketika belajar di sekolah rendah dahulu.

http://bukuonline2u.com/366-cerita-dari-al-quran-dan-hadis.html?tracking=56b9baacb12cd
Klik untuk ketahui harga
Terdapat banyak buku kisah-kisah zaman Nabi di perpustakaan  ketika itu yang bukan saja menjadi pilihan saya tetapi
juga boleh dikatakan keseluruhan murid lain.

Sebut apa saja kisahnya sama ada kisah Bahtera Nabi Noh, Nabi Ibrahim yang hendak dijadikan sembelihan korban, kisah Nabi Musa yang dihanyutkan ke sungai, Nabi Sulaiman yang mampu berkomunikasi dengan haiwan dan sebagainya lagi, semuanya boleh didapati dengan mudah di perpustakaan.

Berbeza dengan keadaan hari ini, sangat sukar untuk menemukan buku-buku sebegitu di Pusat Sumber Sekolah  sedangkan buku-buku sedemikian sangat bagus untuk dibaca oleh anak-anak zaman sekarang yang sangat berbeza budaya dan cara didikannya. Ditambah pula dengan cabaran-cabaran gaya hidup masa kini yang menyaksikan ramai  ibu bapa hilang panduan dalam mendidik anak-anak ke arah kesempurnaan akhlak mengikut acuan agama Islam itu sendiri.

Bagi saya buku ini sangat bagus untuk dimiliki oleh setiap keluarga Muslim yang sentiasa berusaha membentuk peribadi anak-anak agar terbentuk menjadi Muslim yang kuat iman dan akhlaknya.

Seperti kata penerbit :
Setiap rumah haruslah memiliki buku ini dalam mengubah masa depan anak-anak ke arah jalan yang diredai Allah. Dengan usaha murni ini, moga Allah memberikan kita kehidupan yang baik di dunia dan di akhirat kelak. Insya-Allah, kita dapat membentuk anak-anak kita mempunyai:

Kekuatan Iman seperti Ibrahim a.s.
Kesabaran Tinggi seperti Ayub a.s.
Ketulusan Hati seperti Yusuf a.s.
Keindahan Akhlak seperti Muhammad SAW

Buku yang digarap dengan gaya penulisan menarik dan segar ini bukan saja sesuai untuk dibaca oleh kanak-kanak malahan berguna juga untuk pembaca dewasa.

First


EmoticonEmoticon